Indsatsområder

De overordnede indsatsområder, som Undervisningsministeriet beslutter, vil også i skoleåret 2020-21 omhandle:

  • Eksamenskarakter
  • Løfteevne
  • Dropout
  • Trivsel
  • Gennemførsel

 Hertil kommer de lokale indsatsområder, som vi har valgt for skoleåret: 

  •  HF
  •  Gymnasiets 3 fokusområder
  •  Evaluering

De lokale indsatsområder koncentrerer sig ift. HF om en styrkelse af HFs integrering i BGs miljø samt en tilfredsstillende afvikling af 2.HF-forløbet med klar fokus på projektperioder, vintereksamen og SSO.

Gymnasiets 3 fokusområder står i centrum for indeværende skoleår. Dels for at styrke en fælles grundforståelse omkring idræt, IT og nærvær, dels for at etablere nærvær som den ”nye” stærke værdi i vores læringsmiljø. Vi opererer på 3 niveauer:

  • Grundforståelsen, som adresserer en skolebaseret efteruddannelse; 
  • Spidskompetencer, som skal kvalificere ressourcemedarbejdere indenfor hvert af indsatsområderne
  • Strukturel tilpasning af organisationen i overensstemmelse med de 3 fokusområder.

Indsatsområdet, evaluering, er en gammel kending, som har været aktuel hele tiden, men som nu får en øget betydning, da evalueringsområdet i relation til HF-linjen er en mere kompleks størrelse. Det skal vi udforske mhp. kompetenceudvikling og procedurebeskrivelser.

Ang. evaluering og de lokale indsatsområders placering i BGs kvalitetssystem se mere her

 

PS/okt 2020